Darmowa dostawa od 2 500,00 zł

Filtry automatycznej skrzyni biegów

( ilość produktów: 206 )

Filtry automatycznej skrzyni biegów

Witamy w kategorii filtry automatycznej skrzyni biegów w sklepie hp-sc.pl. Znajdziesz tutaj szeroki wybór wysokiej jakości filtrów hydraulicznych, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania i długowieczności jednego z najbardziej skomplikowanych podzespołów w Twoim samochodzie. Prawidłowa filtracja oleju ATF (Automatic Transmission Fluid) to fundament bezawaryjnej i płynnej pracy automatu.

Dlaczego filtr automatycznej skrzyni biegów jest kluczowym elementem?

Automatyczna skrzynia biegów to precyzyjny system hydrauliczno-mechaniczny, w którym olej pełni funkcję nie tylko smarującą, ale także sterującą i chłodzącą. W trakcie normalnej eksploatacji w oleju gromadzą się zanieczyszczenia, takie jak drobinki metalu ze zużywających się kół zębatych i łożysk, cząstki materiału ciernego z tarczek sprzęgłowych oraz inne osady. Filtr automatycznej skrzyni biegów działa jak nerka dla tego układu – jego zadaniem jest nieustanne wychwytywanie i zatrzymywanie tych szkodliwych cząstek, zanim trafią one do wrażliwych elementów sterujących.

Zaniedbanie wymiany filtra prowadzi do jego zapchania, co z kolei ogranicza przepływ oleju. Skutkuje to spadkiem ciśnienia w układzie, przegrzewaniem się skrzyni i przyspieszonym zużyciem jej najważniejszych komponentów.

Główne korzyści z regularnej wymiany filtra skrzyni biegów:
  • Ochrona precyzyjnych komponentów: Zabezpiecza elektrozawory, sterownik hydrauliczny (mechatronikę) i konwerter momentu obrotowego przed uszkodzeniem przez zanieczyszczenia.
  • Płynniejsza zmiana biegów: Czysty olej o odpowiednim ciśnieniu zapewnia gładką i szybką zmianę przełożeń, eliminując szarpnięcia.
  • Wydłużenie żywotności skrzyni: Regularny serwis to najprostszy sposób na uniknięcie kosztownych awarii i remontów całego podzespołu.
  • Zapobieganie przegrzewaniu: Odpowiedni przepływ oleju jest kluczowy dla utrzymania optymalnej temperatury pracy skrzyni, co zapobiega degradacji oleju i uszczelek.
  • Stabilność pracy: Utrzymuje prawidłowe ciśnienie hydrauliczne, niezbędne do poprawnego działania sprzęgieł i hamulców wewnątrz skrzyni.

Wymiana filtra w skrzyni automatycznej – wszystko, co musisz wiedzieć

Serwis olejowy automatycznej skrzyni biegów to jedna z najważniejszych czynności obsługowych. W jego ramach zawsze powinna odbywać się wymiana filtra oleju.

Kiedy należy wymienić filtr automatycznej skrzyni biegów?

Częstotliwość wymiany filtra jest ściśle powiązana z interwałem wymiany oleju ATF. Producenci pojazdów najczęściej zalecają przeprowadzenie tej operacji co 60 000 do 100 000 kilometrów. Warto jednak pamiętać, że interwał ten może ulec skróceniu w przypadku intensywnej eksploatacji pojazdu, takiej jak:

  • Częsta jazda w ruchu miejskim (korki, częste zatrzymywanie i ruszanie).
  • Dynamiczny, sportowy styl jazdy.
  • Ciągnięcie ciężkich przyczep.
  • Jazda w trudnych warunkach terenowych lub górskich.

W takich przypadkach zaleca się skrócenie interwału nawet o połowę. Pamiętaj, że filtr skrzyni automatycznej jest elementem jednorazowym (w większości przypadków) i powinien być wymieniany przy każdej wymianie oleju, niezależnie od tego, czy jest to wymiana statyczna, czy dynamiczna.

Jakie są objawy zapchanego lub uszkodzonego filtra skrzyni biegów?

Ignorowanie zaleceń serwisowych może prowadzić do wystąpienia niepokojących objawów, które świadczą o problemach z filtracją w skrzyni biegów. Jeśli zauważysz którekolwiek z poniższych symptomów, niezwłocznie skonsultuj się z mechanikiem.

Najczęstsze objawy to:
  • Szarpnięcia i przeciąganie przy zmianie biegów: Najbardziej powszechny objaw, wynikający ze spadku ciśnienia oleju.
  • Opóźniona reakcja na zmianę przełożenia: Po przesunięciu lewarka w pozycję D (Drive) lub R (Reverse) auto reaguje z opóźnieniem.
  • Nietypowe dźwięki z okolicy skrzyni: Wycie, buczenie lub szum, nasilające się wraz z obrotami silnika.
  • Problemy z załączeniem biegu: Skrzynia może mieć trudności z "wrzuceniem" biegu lub może samoczynnie przechodzić w tryb neutralny.
  • Przegrzewanie się skrzyni biegów: Komunikat o wysokiej temperaturze oleju na desce rozdzielczej.
  • Przejście skrzyni w tryb awaryjny: Ograniczenie dostępnych przełożeń (np. tylko 3. bieg) w celu ochrony przed dalszym uszkodzeniem.

Jak dobrać odpowiedni filtr do Twojej skrzyni automatycznej?

Dobór właściwego filtra jest absolutnie kluczowy. Zastosowanie niekompatybilnego produktu może prowadzić do nieszczelności, nieprawidłowego przepływu oleju, a w konsekwencji do zniszczenia skrzyni biegów. Aby mieć 100% pewności, że wybierasz właściwą część, skorzystaj z naszej wyszukiwarki, podając dane swojego pojazdu lub, co jest najpewniejszą metodą, numer VIN.

Rodzaje filtrów do skrzyń automatycznych

W naszej ofercie znajdziesz różne typy filtrów, dopasowane do konkretnych modeli skrzyń biegów. Najpopularniejsze rozwiązania to:

  • Filtry wewnętrzne (ssące): Najczęściej spotykany typ. Wykonane z materiałów filtrujących takich jak włóknina lub specjalny papier, umieszczone w metalowej lub plastikowej obudowie. Montowane są wewnątrz miski olejowej.
  • Filtry zintegrowane z miską olejową: Nowoczesne rozwiązanie stosowane m.in. w wielu popularnych skrzyniach ZF. Filtr jest niewymiennym elementem miski olejowej. Podczas serwisu wymienia się cały komplet – miskę z wbudowanym filtrem i zintegrowaną uszczelką.
  • Filtry zewnętrzne (przelotowe): Montowane na przewodach olejowych prowadzących do chłodnicy oleju skrzyni biegów. Pełnią funkcję dodatkowej, precyzyjnej filtracji.
  • Filtry siatkowe: Starszy typ filtra, wykonany z drobnej metalowej siatki. Teoretycznie są wielorazowe i można je czyścić, jednak ze względu na ryzyko pozostawienia mikrozanieczyszczeń, zaleca się ich wymianę na nowe.

Kompletne zestawy do wymiany oleju i filtra

Aby ułatwić i zapewnić kompleksowość serwisu, polecamy zestawy do wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów. Takie pakiety to gwarancja profesjonalnie wykonanej usługi. Zazwyczaj w ich skład wchodzą:

  • Odpowiedni filtr oleju skrzyni biegów.
  • Wysokiej jakości uszczelka miski olejowej, zapobiegająca wyciekom.
  • Nowe śruby montażowe miski olejowej.
  • Korek spustowy z uszczelką.

Wybierając gotowy zestaw, masz pewność, że wszystkie elementy będą do siebie idealnie pasować, co jest kluczowe dla szczelności i prawidłowego działania całego układu.

Filtry skrzyni biegów w ofercie hp-sc.pl

W naszym sklepie stawiamy na jakość i niezawodność. Oferujemy wyłącznie produkty od renomowanych producentów części zamiennych, takich jak ZF, Meyle, Febi Bilstein, Vaico, Mahle czy SWAG. Są to firmy, które dostarczają swoje komponenty na pierwszy montaż (OEM) lub produkują zamienniki o jakości porównywalnej z oryginałem.

Posiadamy filtry do najpopularniejszych typów skrzyń automatycznych na rynku, w tym dwusprzęgłowych DSG / S-Tronic, PowerShift, a także klasycznych automatów hydraulicznych firm Aisin, Jatco czy ZF. Niezależnie od tego, czy posiadasz auto marki Volkswagen, BMW, Mercedes, Audi, Ford, Opel czy pojazd japoński, u nas znajdziesz odpowiedni filtr hydrauliczny. Skorzystaj z naszej intuicyjnej wyszukiwarki lub skontaktuj się z naszymi ekspertami, którzy pomogą Ci w doborze idealnej części do Twojego samochodu.

pixel